Sabtu, 27 April 2013

drama teks - friends beside you scene 9


Tittle : " FRIENDS BESIDE YOU "
Cast : 
1. Aspianur as dany (detective)
2. Suprih rahayu as avril (detective)
3. Hesti samsulistia as titan (detective)
4. Ita retno as Eiran (a famous singer / victim)
5. Rini apriani as ciela (make up artist for eiran / a murder)
6. Maria ulfah as aika (titan's friend)
7. Nurul liyani as finniand (a waiters artist)

---original script-----
Scene 9

Dany's phone ringing and he pick it up in hurry

Dany : yea helloo... Ah police.... Yes i am.... Haaa? Oh.. Ummm im understand, thanks for your information
(yeah, hallo, ah polisi, ya aku sendiri, haa? Ohh ummm aku mengerti, terima kasih infonya)
Avril : whats going on?
(apa yang terjadi)
Dany : i must go to the library for check somethings, hope you can handle this one to you all *run*
(aku harus pergi ke perpustakaan untuk memeriksa sesuatu, aku harap kalian bisa menangi ini semua)
Avril : wait.. Heyyy. He is not responbility with this case !!
(tunggu, heyy dia tidak bertanggung jawab dengan kasus ini)
Titan : just dont mind him, lets go

The both of them knocked the room

Avril : excusme .. May we come in?
(permisi, bisakah kami masuk?)
Ciel : who?
Titan : titan and avril

Klek, the door have opened

Titan : thanks
Ciel : what do you want ?
Avril : umm sorry, but i want to ask something about eiran
(maaf, tapi aku ingin bertanya sesuatu pada mu)
Ciel : eiran. Actually i dont want to debate with this again, im so hurt with her died
(eiran? Sebenarnya aku tidak ingin membahas tentang ini lagi, aku sangat terluka dengan kematiannya)
Titan : *still stand and slipped her palm on pocket* sorry.. Is there right if youre the couple partner for eiran in the early audition?
(maaf, apakah benar jika kau adalah rekan pasangan eiran untuk awal audisi?)
Ciel : yeah, but she leave me after all. When juri said we are better if separated, she certanly nodded her head. But im so thanks god that she gave me this job, im her manager now
(yeah, tapi dia meninggalkan ku. Ketika juri berkata bahwa kita lebih baik jika berpisah, dia dengan yakin menganggukkan kepalanya. Tapi aku sangat bersyukur bahwa dia memberiku pekerjaan ini, aku managernya sekrang)
Avril : umm so its like that.. Ciel? If youre a manager, you always be beside her right?
(ciel, jika kau manager, berarti kau selalu berada disisinya kan?)
Ciel : yeh. Why?
Avril : what does eiran eat before this event, may you tell me?
(apakan yang dimakan eiran sebelum event ini? Bisa kau ceritakan padaku?)
Ciel : eiran never eat somethings before she singing, she just eat the ginger candy for warmth her throat
(eiran tidak pernah makan sesuatu sebelum bernyanyi, dia hanya memakan permen jahe untuk menghanagtkan tenggorokannya)
Titan : ciel, what is this? *while put up the small bottle on the tabble*
(ciel apa ini?)
Ciel : oh that alcohol that i use for cleaning eirans hurt before
(oh itu alkohol yang aku pakai untuk membersihkan luka eiran sebelumnya)
Titan : oh i see, i think it just all that we want to ask with you, thanks
(aku aku mengerti, aku pikir tu saja yang ingin sku tanyakan pada mu, terima kasih)
Ciel : yes, youre welcome, and.. *grab titan's hand* please solved this case and find the killer of my friend
(ya sama sama.. Dan... Tolong pecahkan kasus ini dan temukan pembunuh teman ku
Titan : just delivered it to us
(serahkan saja pada kami)

Kleekk, the door have closed

Avril : huuffttt. Did you find anything as far now?
(huufftt, kau temukan sesuatu sejauh ini?)
Titan : im so currious with someone, lets tell this with dany
(aku sangat penasaran dengan seseorang, ayo ceritakan ini pada dany)
Avril : lets go

Tidak ada komentar:

Posting Komentar